Każdy sprzedawca wie, jak ważna jest atrakcyjna prezentacja produktu. W sklepach stacjonarnych to odpowiednio ustawione na wystawie przedmioty. Jeśli są to produkty spożywcze, to należy pamiętać o regularnym sprawdzaniu ich świeżości. Kupowanie w 95% odbywa się w oku – jeśli coś nam do niego wpadnie, to prawdopodobnie skusimy się na zakup.

Zdjęcia powinny być profesjonalne

fotografia produktowaDo przedstawienia produktu w jak najbardziej zachęcający do zakupu sposób służy fotografia produktowa. Jest to po odłam fotografii, który specjalizuje się w fotografowaniu przedmiotów przeznaczonych do sprzedaży internetowej i nie tylko. W internecie jednak jest ona szczególnie ważna, ponieważ nie mamy możliwości dotknięcia i obejrzenia produktu przed zakupem, a zdjęcia to wszystko, co mamy. Im lepiej prezentują się produkty na zdjęciu, tym większe prawdopodobieństwo, że je sprzedamy. Wiedzą o tym nie tylko profesjonalne sklepy internetowe, ale również osoby sprzedające używane rzeczy online. Lepiej sprzedadzą się przedmioty przedstawione na białym tle, bez  rozpraszającego tła. Zdjęcia powinny też być dobrej jakości i nie rozmazane. Amatorskie próby sprzedaży w internecie może i nie wymagają znajomości fachu fotografii produktowej, ale profesjonalne sklepy internetowe nie mogą z niej zrezygnować.

Fotografia produktowa to nie wyłączna domena sklepów internetowych. Sklepy stacjonarne również korzystają z fotografii produktowej. Gazetki z obecną ofertą marketów, które znajdujemy w swoich skrzynkach, to właśnie jeden z tego przykładów. Dobre zdjęcia są przejrzyste, przyciągają wzrok potencjalnego klienta i bez zakłóceń przekazują wygląd produktu do naszych oczu. Potencjalny konsument z pewnością doceni nasze starania, aby dotrzeć do jego estetycznego zmysłu.