Głównym źródłem białka są produkty mleczne. Dodatkowo zawierają one wapń, odpowiedzialny za nasz układ kostny. Jest to niezwykle ważne w każdym wieku. Dzieci i młodzież powinny go dostarczać do swojego organizmu, gdyż ich kości dopiero co się kreują. Starsi ludzie wprowadzając do swojej diety produkty z wapniem, mogą uniknąć dużych kłopotów na starość.

Spożywanie żywych kultury bakterii jest niezwykle ważne

żywe kultury bakteriiW niektórych produktach mlecznych obecne są żywe kultury bakterii. To one są odpowiedzialne za fermentowanie mleka czy smak jogurtu. Są one bardzo uczynne dla naszej mikroflory jelitowej. Odpowiedzialne są między innymi za regulację układu pokarmowego po spożywaniu antybiotyków. Produkt ten wybierany jest bardzo często przez sportowców lub osoby aktywne fizycznie. Jest on dobrą i zdrowszą alternatywą dla odżywek białkowych, którą możemy przygotować sami we własnym domu. Mowa tutaj o głównym źródle żywych kultury bakterii, czyli jogurcie. To właśnie one po spożyciu osiedlają się w naszych jelitach, mnożą się i budują barierę, ażeby zapobiec przedostawaniu się do organizmu szkodliwych drobnoustrojów. Potocznie rzecz ujmując, to im więcej ich spożywamy, tym mamy lepszą odporność, nasz organizm staje się silniejszy i mniej chorujemy. Ponadto, pobudzone żywymi kulturami bakterii jelita, pracują wydajniej, przez co lepiej trawimy tłuszcze oraz białka.

Spożywanie żywych kultury bakterii w produktach sfermentowanych jest dla nas niezbędne ważne i pozwala zachować odpowiedni balans w organizmie. Pomagają w trawieniu, usuwają złe cukry, czy zapobiegają chorobom układu kostnego. Jeżeli zdecydujecie się na zakup takiego jogurtu, a nie produkcje jego w domu, to zwróćcie uwagę, aby miał w nazwie priobiotyczny lub żywe kultury bakterii.